Soovitan Sul valida mind üheks Eesti
saadikuks ning selgitan lähemalt, miks.
1. Tänaseks olen esindanud Eestit
Euroopa Parlamendis viis aastat. Oma isikliku kogemuse ja mitmete kolleegide
hinnangute alusel julgen öelda, et Euroopa Parlamendi töösse sisseelamine võtab
reeglina poolteist aastat aega. Seega oleks mõistlik toetada kogenud
parlamendiliikmeid, et nad saaksid jätkata Brüsselis ja Strasbourgis oma
poolelijäänud töödega.
2. Kuulun Euroopa Parlamendis ALDE
fraktsiooni, mis on tänases parlamendis suuruselt kolmas jõud ning tihti
otsustavaks kaalukeeleks.
3. Töötan Euroopa Parlamendis
Transpordi- ja Turismikomisjonis ning Regionaalarengukomisjonis. Mõlemad komisjonid
on väga töömahukad ja võtavad vastu praktilisi otsuseid, mis mõjutavad Eesti
inimeste igapäevaelu. Seetõttu soovin jätkata oma senist tööd neis
komisjonides.
4. Mulle on usaldatud seisukoha
kujundamine kolmele seaduseelnõule kogu parlamendi nimel ning 12-le eelnõule
ALDE fraktsiooni poolt. Samaväärset panust pole ette näidata ühelgi teisel
Eestist valitud saadikul.
Millega olen Euroopa Parlamendis töötanud:
-
Kõik bussi, rongi või lennukiga reisijad soovivad, et
nende õigused oleks kaitstud, kui reis ei kulge nii nagu planeeritud. Uute
määrustega täpsustasime ja ühtlustasime reegleid ning nõudeid kõigi
transpordiliikide osas, et ükski reisija ei peaks asjatult kannatama ja et
nende õigused oleks tagatud.
-
Meie selge eesmärk on muuta Euroopa teed ohutumaks ja
vähendada surmaga lõppevate õnnetuste arvu. Neid on võimalik vähendada tagades,
et teedel liiklevad tehniliselt korras mootorsõidukid. Selleks kehtestasime
mootorsõidukitele kõikjal Euroopa Liidus sarnased tehnilised nõuded ja
informatsioon nii mootorsõiduki omaniku
kui ka sõiduki tehnilise seisukorra kohta peab olema kättesaadav kõigis
liikmesriikides.
-
Üks minu prioriteetidest on Läänemere kaitse. Tegemist on
väga keerulise, tundliku ja erilise ökosüsteemiga, mida ohustab laevakütusest
pärinev saaste. Võtsime vastu eelnõud mis täpsustavad, kuidas mõõta
laevakütuste kahjulike ainete emissioone ning tegime ettepanekuid uue põlvkonna
biokütuste ja veeldatud maagaasi kasutusele võtmiseks.
-
Väga mahukas ja oluline tegevusvaldkond on Euroopa raha
kasutamise analüüs liikmesriikides. Pöörasime eriti tähelepanu
finantsvahenditele, mis on eraldatud tööpuuduse vähendamiseks ja
majandusraskustest väljatulekuks. Saadud andmete põhjal koostasin Euroopa
Komisjonile ettepanekud, kuidas programme paremini rakendada, et meie ühist
raha ei kulutataks asjatult.
-
Olen aktiivselt töötanud kiirraudteele Rail Baltic kogu
Euroopa Parlamendi toetuse saamise nimel ning saavutanud ka edu. Lõime
infrastruktuuri objektide rahastamiseks Euroopa Ühendamise Rahastu, kust
finantseeritakse ka Rail Balticu ehitust.
Juhtimis- ja otsustusprotsessid Euroopa
Liidus on aeglased, läbipaistmatud ja kohmakad. ELi kodanikel on õigus teada,
kuidas neid valitsetakse, kes tegelikult vastutab Euroopa Liidu toimimise eest
ning kellelt ses osas aru nõuda.
Lahendusena sellele probleemile näen
Euroopa Liidu toimimise aluslepingu uuendamist, mille nimel luban Euroopa
Parlamendis järgmistel aastatel töötada. Oleksin väga rahul, kui uus leping
kirjutataks alla 2018. aastal, mil Eesti on Euroopa Liidu eesistujamaa ja
läheks ajalukku Tallinna Lepingu nime all.
Vilja Savisaar-Toomast
Eesti Reformierakond
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar